Інколи немає нічого впливовішого, ніж енергія
та бачення підприємця. Але інколи енергії та бачення недостатньо. Це допомагає
зрозуміти критерії, за якими венчурні інвестиційні фонди фінансують
підприємців.
Деякі венчурні та корпоративні інвестори мають дуже вузькі критерії – певні технології на певному етапі розвитку у певному регіоні країни. Інші мають ширші критерії та інвестують у багато технологічних секторів та різні географічні регіони.
Нижче викладене коротке резюме основних критеріїв, що сприятимуть кращому розумінню критеріїв венчурного фінансування. Якщо ви відповідаєте цим критеріям, ви зможете перейти до наступного етапу у процесі венчурного інвестування. Якщо ні, то напевно отримаєте ввічливу відмову.
1. Переконлива
ідея
Кожен підприємець вірить, що його або її ідея
– захоплююча. Реальність полягає у тому, що лише декілька бізнес-планів
представляють ідеї, що є унікальними. Для інвесторів дуже поширеним є підхід,
коли та сама ідея має кілька версій протягом кількох місяців, а згодом кількох
років. Що робить ідею захоплюючою для інвестора, так це глибоке розуміння
невирішеної великої проблеми або можливості, а також її вирішення. Це вихідна точка отримання венчурних
інвестицій, але цього недостатньо. Одна лише ідея не забезпечує її автоматичне
фінансування. Вона має бути підкріплена іншими компонентами, що викладені
нижче.
2. Команда
Ви можете мати чудову ідею, але якщо ви не
маєте сильної команди, інвестори не захочуть вкладати гроші у вашу компанію. Це
не означає, що ви повинні мати повноцінну, світового класу, команду. Позаяк
власники мають випромінювати довіру, що допоможе успішно запустити компанію та
залучити таланти світового рівня, які, у свою чергу, сприятимуть заповненню
існуючих прогалин у професійному рівні. Самого
підприємця, навіть з усією енергією у світі, замало. Якщо ви не змогли
переконати хоча б одну людину повірити у ваш бізнес так само завзято, як ви,
інвестори не повірять вам також. Переконання інвесторів (клієнтів та
співробітників) залежить від міжособистісних навичок, а не тільки від вашого
технічного досвіду.
3.
Ринкові можливості
Венчурний капітал сфокусований на видах
бізнесу, які мають конкурентну перевагу та спроможні згенерувати швидкі
показники росту завдяки технологічним та іншим перевагам. Якщо ви зорієнтовані
на технології, то повинні націлитися на сектор, який не просто вже насичений,
але на сектор, де існує серйозна проблема, що потребує розв’язання, або
можливість, яка до того не була використана. Будь-яке рішення має бути
реальним, суттєвим, а не надуманим. Всупереч поширеній думці, критичний не об’єм
ринку, а об’єм цінності, яку ви створюєте. Успішні нові компанії створюють великі ринки, а не навпаки.
4. Технології
Що робить вашу технологію такою унікальною?
Правильна відповідь – це те, що існує багато клієнтів з великою кількістю грошей, які відчайдушно
потребують або бажають вашого рішення. Не технологічних фанатиків з порожніми кишенями, які вважають, що ваше
рішення – те, що треба. Припустімо, що ви маєте технологічну перевагу прямо
зараз, але як ви збираєтеся її підтримувати у наступні кілька років? Одні
патенти таку перевагу не забезпечать. Ви повинні мати справжній хист або
партнерів, які зможуть запевнити інвесторів, що ви збираєтеся успішно
справлятися з конкуренцією.
5. Конкурентна перевага
Кожен цікавий бізнес має реальних
конкурентів. Конкуренція стосується не тільки прямих конкурентів. Вона включає
альтернативи, «достатньо добрі» рішення і статус-кво. Ви повинні переконати
інвесторів, що ви маєте переваги, які покривають усі ці форми конкуренції, і що
ви спроможні підтримувати ці переваги протягом наступних років. Нещодавно
підприємці могли обійтися фразою «конкуренція виправдовує моє рішення», але
сьогодні цього замало. Ви повинні продемонструвати, що ви спроможні
«достукатися» до своїх цільових клієнтів та перемогти конкурентів. Як сказав
мій друг, недостатньо побудувати кращу мишоловку; ви повинні дійсно захотіти вбити
мишу.
6. Фінансові проекції
Якщо ідея розробки фінансових проекцій, які
заслуговують на довіру, змушує вас затремтіти або поскаржитися, або якщо ви
вважаєте, що це марна вправа, ви не підприємець та не повинні просити
інвесторів про гроші. Ваші проекції демонструють, що ви розумієте економіку
вашого бізнесу. Вони повинні розповісти вашу історію у цифрах – що є мотором
вашого росту, що генерує прибутки та як ваша компанія еволюціонуватиме у
наступні кілька років.
7. Перевірка надійності
Напевно,
найважливішим чинником, що впливає на інвесторів, - це перевірка надійності. Чи
є докази, що ваше рішення купуватиметься вашою цільовою авдиторією? Чи ви маєте
дорадчий орган експертів, які заслуговують на довіру? Чи маєте ви партнера, з
яким проводите спільну розробку рішення? Чи ви маєте бета користувачів, з якими
інвестори можуть порозмовляти? Кого ще ви можете порекомендувати? Чим краще ви
зможете довести вашу надійність та інтерес потенційних клієнтів, тим більші
шанси, що інвестори зацікавляться вашим проектом.
Аби
гарантувати венчурне фінансування сьогодні, вам потрібно мати найвищі оцінки з
усіх семи предметів, та A+ з щонайменше двох. Навкруги важке оточення,
тож не марнуйте свій час на історію, яка ані захоплююча, ані сумнівна.
Джерело - Garage Ventures
Переклад виконано Globalization Times
No comments:
Post a Comment